بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟

 یکی از تکنیک های جدید و پیشرفته که در سال های اخیر در علم پزشکی جهت رویش دوباره موها از آن استفاده می شود، کاشت مو است. این متد زیر نظر متخصصان پوست و مو انجام می شود و مختص افرادی است که دچار ریزش مو شده اند. کاشت مو یکی از رایج ترین، محبوب ترین و پرطرفدارترین اقدامات در حوزه زیبایی مو است که به روش های مختلفی انجام می شود و می تواند باعث رویش مجدد موهای ریخته شده شود. اما عموما افرادی که که قصد کاشت مو را دارند با این سوال مواجه می شوند که بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟ در این مقاله قصد داریم به بهترین و کامل ترین شکل ممکن به این سوال پاسخ دهیم. پس تا انتهای این مطلب از کلینیک زیبایی آنسه ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید : کاشت مو اقساطی در کرج 

بهترین زمان برای کاشت مو

مشکل ریزش مو در افراد به مرور زمان می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و بروز استرس در افراد شود. به طور کلی در افراد عادی بدون ابتلا به هیچ گونه بیماری ریزش 50 تا 100 تار مو طبیعی است که میتوان این میزان را نیز با مصرف داروهای تقویتی کاهش داد. اما برخی اوقات این میزان ریزش ممکن است بیش از حد طبیعی باشد و موها کم پشت شده و شکلی خالی و ظاهری ناخوشایند به خود بگیرند. در اینجا اقدام برای کاشت مو می تواند بهترین تصمیم باشد.

سوال خیلی از افرادی که کاندید عمل کاشت مو هستند این است که بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است و می خواهند برای این پرسش یک پاسخ درست و قطعی بیابند. در اینجا باید بگوییم برای کاشت مو، زمان و فصل مناسب یکسانی برای همه افراد وجود ندارد و انتخاب بهترین زمان به عواملی مانند وضعیت کنونی ریزش موی فرد، میزان مقاومت ناحیه اهدا کننده، سن و شدت عوامل موروثی بستگی دارد. در واقع پس از بررسی فاکتورهای گفته شده از سوی متخصص پوست و مو و ارزیابی انتظارات بیمار از فرآیند عمل کاشت مو می توان بهترین زمان برای کاشت مو را تشخیص داد.

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش FUE چیست؟

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش SUT چیست؟

کاشت موی سر

به یکی از متدهای جراحی در حوزه زیبایی پوست و مو، کاشت مو گفته می شود که در این فرآیند با انجام اقداماتی، فولیکول های مو از نواحی متراکم و پرپشت برداشته می شود و به قسمت های خالی و کم پشت منتقل می شود. تکنیک کاشت مو یکی از موثرترین روش ها جهت بازیابی موهای ریخته شده است که در آن فولیکول های مو بدون تغییر به نواحی که موهای آن ریخته شده است انتقال می یابد.

بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟

چه عواملی در کاشت مو تاثیر گذار هستند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی عوامل موثر در فرآیند کاشت مو بپردازیم.

شدت طاسی سر

سنجش شدت و درجه طاسی مو، یکی از موارد حائز اهمیت در عمل کاشت مو است. در این مرحله پزشک شدت طاسی مو را با مقیاسی به نام همیلتون-نورود می سنجد. با استفاده از این مقیاس، پزشک می تواند پس از پایان کار، یک تصویر بصری شفاف و واضح از بخش های مختلف ریزش مو را مشاهده کند.

وضعیت ریزش مو

وضعیت کنونی ریزش مو، از دیگر عوامل موثر در پروسه کاشت مو است که این عامل خود می تواند به سوابق ارثی افراد بستگی داشته باشد. یعنی اگر ریزش موی فرد به دلیل عوامل ارثی نباشد، نشان می دهد که ریزش موی فرد یک موضوع عادی است و فرد کاندید مناسبی برای کاشت مو است.

سن مناسب برای کاشت مو

به دلیل آنکه برای کاشت مو، سن دقیق و مناسبی مشخص نشده است، اما براساس نظر و تشخیص متخصصان ، عمل کاشت مو برای افراد زیر 25 سال توصیه نمی شود. زیرا در سنین پایین تر از 25 سال پیوند مو باعث بازیابی موها نشده و حتی ممکن است فرد به ریزش موی ناگهانی دچار شود. همچنین ممکن است فرد بخاطر مسائل ژنتیکی به ریزش مو دچار شده باشد، اما تا پیش از 25 سالگی این مرحله آغاز نشده باشد. اما براساس نظر متخصصان تا 35 سالگی ریزش مو به حد ثابت خود رسیده است.

مقاومت و استحکام موها

بخش هایی به نام موهای اهدا کننده در ناحیه سر هر فرد وجود دارد که در عمل کاشت مو از آنها استفاده شده و به نواحی کم پشت پیوند داده می شود. مقاومت موهای اهدا کننده و میزان استحکام آنها در افراد مختلف متفاوت است و این موضوع به تراکم موهای طبیعی فرد بر می گردد. متخصص با استفاده از یک تراکم سنج این عامل را اندازه گیری کرده و مشخص می کند در هر ناحیه از سر چند اهدا کننده برای پیوند وجود دارد.

بیشتر بخوانید : هزینه کاشت مو در کرج

بیشنر بخوانید : prp کرج

بهترین فصل برای کاشت مو

افرادی که قصد کاشت مو را دارند، قطعا به دنبال این هستند که بدانند چه فصلی برای انجام عمل کاشت مو مناسب تر است تا با آگاهی لازم هر چه سریع تر نسبت به انجام کاشت مو اقدام کنند. براساس نظر متخصصان کاشت مو، برای تعیین بهترین فصل کاشت مو هیچ فاکتور علمی و دقیقی نمی توان تعیین کرد. یعنی میتوان در هر زمان یا فصل عمل کاشت مو را انجام داد و نتایج یکسانی را نیز دریافت کرد اما معمولا پزشکان فصل زمستان را توصیه می کنند چرا که در این فصل از عرق کردن ناحیه تحت درمان جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش میکروگرافت کرج 

کاشت مو در کلینیک آنسه

اگر شما هم دچار کم پشتی مو و یا طاسی سر شده اید و برای ایجاد یک ظاهر خوشایند در موهای خود به دنبال کاشت مو در کرج هستید، قطعا کلینیک آنسه در عظیمیه کرج میتواند بهترین انتخاب شما باشد. شما میتوانید قبل از اقدام به عمل کاشت مو با دریافت یک جلسه مشاوره رایگان از کلینیک آنسه با متخصص کاشت مو، تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید و بهترین زمان برای کاشت مو و مناسب ترین متد کاشت مو را برای خود انتخاب کنید. کارشناسان کلینیک آنسه و متخصصان حوزه کاشت مو همواره تا انتهای عمل کاشت مو در کنار شما هستند تا شما عزیزان بتوانید بهترین نتایج را دریافت کنید و از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشید. عمل کاشت مو را با تراکم بالا به صورت تضمینی با مناسب ترین هزینه را از کلینیک آنسه در کرج بخواهید.

پانوشت : بهترین زمان برای کاشت مو، کاشت مو در کرج، بهترین کلینیک کاشت مو در کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *