کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

امروزه با وجود تکنیک های مختلف به راحتی می توان مشکل کم حجمی و کم پشتی موها را برطرف کرد. یکی از رایج ترین متدها جهت برطرف کردن این مشکل عمل کاشت مو است که با روش های مختلفی قابل انجام است. کاشت مو به روش میکروگرافت کم خطرترین، مطمئن ترین و ساده ترین روش کاشت مو است که در این مقاله آن را مورد نقد و بررسی قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره تکنیک مزوتراپی بعد از کاشت مو

درباره کاشت مو به روش میکروگرافت بیشتر بدانید!

کاشت مو به روش میکروگرافت در مقایسه با دیگر متدهای کاشت مو مانند FUT و FIT یک تکنیک جدید محسوب می شود که عوارض و خطرات کم تری برای فرد به همراه دارد.

به طور کلی موهای روی پوست سر مانند خوشه رشد می کنند که هر یک از این خوشه ها دارای یک تا سه فولیکول مو است و جراحان کاشت مو به این خوشه ها گرافت می گویند. به مجموعه ای از گرافت های کوچک نیز میکروگرافت می گویند.

در حال حاضر یکی از موثرترین تکنیک های کاشت مو، کاشت مو به روش میکروگرافت است که در این فرآیند برای برداشت مو از بخش پشت گوش یا پشت سر، موها برداشته می شوند. در این روش از دستگاه های اتوماتیک استفاده می شود و به دلیل اینکه دست در این فرآیند دخالت زیادی ندارد؛ در مقایسه با سایر متدها در زمان کم تری انجام می شود. عمل میکروگرافت با بی حسی موضعی انجام می شود و بنابراین بیمار درد زیادی را احساس نخواهد کرد.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

 میکروگرافت چگونه انجام می شود؟

روش میکروگرافت از چند مرحله تشکیل می شود که در ادامه این مراحل را شرح داده ایم :

مرحله اول : برداشتن گرافت مو

پیش از اینکه فولیکول ها برداشته شوند، ابتدا موی سر فرد به طور کامل شیو می شود و بخشی که قرار است از آن مو برداشته شود، بی حس می شود. در این روش با استفاده از ابزاری به نام میکرو مته مو برداشته می شود. قابلیت انجام کاشت با دستگاه های اتوماتیک و وارد شدن کمترین میزان آسیب به گرافت مو و بخش های اطراف آن، یکی از مزیت های مهم کاشت مو به روش میکروگرافت است. پیوندی که برداشت می شود در برگیرنده یک تکه از پوست سر و پیاز مو است. پس از برداشت پیوند جهت جلوگیری از خشک شدن آن، خیلی سریع در یک سرم فیزیولوژیکی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید : اصلی ترین علت ریزش مو چیست؟

مرحله دوم : آماده سازی گرافت ها

ترمیم فولیکول های آسیب دیده پیش از پیوند، یکی از تفاوت های روش میکروگرافت با سایر متدهای کاشت مو است. در این مرحله موها را در سلول های بنیادی می گذارند تا ضخامت لازم را به دست آورند.

مرحله سوم : پیوند

در مرحله سوم پوست سر متقاضی کاملا بی حس شده و با قرار گرفتن گرافت های مو درون دستگاه عمل کاشت انجام می شود. استفاده از دستگاه های اتوماتیک موجب می شود که فرآیند کاشت سریع و آسان انجام شود. همچنین موهای کاشته شده تراکم بیشتری خواهند داشت.

کاشت مو به روش میکروگرافت چه مزیت هایی دارد؟

این تکنیک کاشت مو یکی از روش های مطلوب و موثر است که در سال های گذشته طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. این متد موثر مزایای زیادی دارد که در ادامه آنها را معرفی کرده ایم :

  • غیر قابل تشخیص : مهم ترین مزیت کاشت مو به روش میکروگرافت این است که نتایج قابل تشخیص نیست و کاملا طبیعی به نظر می رسد.
  • ایجاد خط های موی طبیعی : یکی دیگر از مزیت های کاشت میکروگرافت، ایجاد خطوط موی کاملا طبیعی است؛ به گونه ای که خط های موی صورت روی زیبایی ظاهر تاثیر زیادی دارند؛ چرا که مرزهای صورت را به خوبی مشخص می کند.
  • کارایی فوق العاده : در کاشت مو با میکروگرافت با برداشت تعداد زیادی از موها می توان به یک ظاهر طبیعی، زیبا با تراکم قابل قبول رسید. به طوریکه این متد در مقایسه با سایر روش ها می تواند موها را با تراکم بالاتری پیوند بزند.

بیشتر بخوانید : برای تقویت موی سر چه کنیم؟

بیشتر بخوانید : انواع روش های کاشت مو

قابلیت استفاده از میکروگرافت برای انواع مو

همانطور که گفته شد موهایی که به وسیله تکنیک میکروگرافت کاشته می شوند؛ بسیار طبیعی جلوه می کنند و نکته مهم تر آن است که این روش کاشت مو برای انواع موهای لخت، مجعد و … قابل استفاده است. یعنی پس از اینکه موهای کاشته شده رشد کردند؛ تمامی موهای جدید و قبلی به یک صورت و یک نوع هستند و تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

در کاشت مو به روش میکروگرافت می توان قبل از اینکه فرد کاملا طاس شد، فولیکول ها را میان دیگر موهایی که در حال رشد هستند قرار داد تا تراکم و حجم آنها افزایش یابد. بنابراین مردانی که به تازگی شاهد کاهش خط های موی خود هستند و یا خانم هایی که به تازگی متوجه کاهش حجم موهایشان شده اند، می توانند قبل از شدت یافتن آن از روش میکروگرافت استفاده کنند.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

ویژگی های کاشت مو به روش میکروگرافت

روش میکروگرافت یکی از روش های جدید با کارایی بالا در کاشت مو است که ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی این ویژگی ها و مقایسه این روش با سایر روش های کاشت مو پرداخته ایم :

  • روش میکروگرافت در مقایسه با FUT سریع تر است، چرا که از دستگاه های اتوماتیک و تجهیزات خاصی برای برداشت و کاشت استفاده می شود.
  • با توجه به استفاده از دستگاه های دقیق و اتوماتیک در این روش، قابلیت برداشت تعداد گرافت های سالم افزایش می یابد.
  • در روش میکرو گرافت در سر فرد، برش های عمیق ایجاد نمی شود و به همین دلیل خطرات و عوارض جراحی را به همراه ندارد.
  • این روش در مقایسه با FUT دوران نقاهت کوتاه تری دارد.
  • در این روش موهای کاشته شده ظاهری کاملا طبیعی دارند.
  • یکی دیگر از مزیت های میکروگرافت، افزایش تراکم است که البته به بانک موی بیمار بستگی دارد.
  • در متد میکروگرافت در منطقه برداشت و کاشت جای اسکار دیده نمی شود.
  • در این روش کارآمد، بی حسی با استفاده از دستگاه و بدون سوزن انجام می شود. بنابراین مانع از بروز احساس درد و یا وارد شدن آسیب احتمالی به ریشه موها می شود.
  • با استفاده از روش میکروگرافت خیلی سریع تر به نتیجه مطلوب و مورد انتظار می رسید.

بیشتر بخوانید : همه آن چیزی که باید درباره کاشت مو بدانیم

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت به فاکتورهای مختلفی وابسته است. به طور کلی یکی از عوامل اساسی در مشخص کردن هزینه کاشت مو، روش مورد استفاده است. روش FUT یک روش تهاجمی و قدیمی است و ارزان ترین روش محسوب می شود. میزان ریزش مو، گستردگی طاسی سر، شرایط بانک موی فرد برخی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه میکروگرافت هستند. تعداد فولیکول های مورد نیاز جهت رسیدن به بیشترین تراکم، تجربه و مهارت پزشک و امکانات کلینیک از دیگر عوامل موثر بر هزینه های کاشت موی میکروگرافت هستند.

بیشتر بخوانید : راه های درمان ریزش مو در مردان

بهترین کاشت مو را با کلینیک آنسه تجربه کنید

آیا شما هم قصد انجام کاشت مو را دارید؟ آیا به دنبال بهترین روش برای کاشت و بهترین کلینیک برای کاشت مو در کرج هستید؟ کلینیک آنسه با اجرای روش میکروگرافت می تواند زیبایی دوباره را به موها و چهره شما ببخشد. کاشت مو با میکروگرافت را با مناسب ترین هزینه از کلینیک آنسه در عظیمیه کرج بخواهید.

پانوشت : کاشت مو به روش میکرو گرافت، هزینه کاشت مو به روش میکرو گرافت، کلینیک کاشت مو در کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *