انواع روش های کاشت مو/ کاشت مو چطور انجام می شود؟

انواع روش های کاشت مو/ کاشت مو چطور انجام می شود؟

انواع روش‌ های کاشت مو چیست؟ کاشت مو چطور انجام می‌ شود؟ در این مطلب پاسخ این سوالات داده می‌شود. جوانی و زیبا ماندن حق طبیعی همه افراد است. یکی از نشانه‌های زیبایی، داشتن موهایی طبیعی و پرپشت است. برخی از عوامل هستند که باعث از دست دادن موهای طبیعی در انسان می‌شوند.

امروزه و با پیشرفت علم روش‌های موثری برای حل این مشکل به وجود آمده است. یکی از این روش‌ها، کاشت موی طبیعی می‌باشد. در ادامه مطلب در خصوص روش های کاشت مو و نحوه انجام آن توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید : بهترین دکتر زاویه سازی صورت در کرج

بررسی دلایل ریزش مو

ریزش مو می‌تواند موقت یا دائمی باشد و در هر دو صورت ناراحتی و عدم اعتماد به نفس را برای فرد به وجود می‌آورد. عوامل ژنتیکی، تغذیه ناسالم با غذاهای فاقد ویتامین‌هایی مانند بی، آهن و روی، استفاده از مواد شیمیایی، استفاده از برخی داروها، استرس و اضطراب، برخی بیماری‌های پوستی(پسوریازیس و سبوره) و تغییرات هورمونی شایع‌ترین عوامل ریزش مو در افراد گزارش شده اند.

انواع روش های کاشت مو

  • روش FUT

این روش از روش‌های قدیمی کاشت مو به شمار می‌رود. در این تکنیک، پیوند مو از قسمت پشت و بغل سر فرد به قسمت جلوی سر انجام می‌شود. روش FUT بدون ایجاد جای زخم بود و نیازی به دوره نقاهت نیز ندارد. زمانی که فرد به طاسی شدید مبتلا است و دارای بانک موی قوی نیز می‌باشد؛ این روش گزینه مناسبی می‌باشد.

  • متد  FIT

 این روش تکامل یافته مورد اول می‌باشد. در این روش برداشت مو از ناحیه پشت سر و به صورت تک به تک و جداگانه صورت می‌گیرد. این روش اسکار خطی به جای نمی گذارد و زخم‌ها بسیار سریع رفع می‌شوند. این روش بدون درد بوده و انجام فعالیت های ورزشی در آن محدودیتی ندارد.

  • تکنیکSUT

در این روش جدید تعداد قابل توجه ای گرافت در بازه زمانی کوتاه از بانک موی فرد برداشته می‌شود. این کار با کمک ابزارهای پیشرفته و اتوماتیک صورت می‌گیرد. این روش دوره نقاهت کوتاهی داشته و افراد زیادی از انجام آن رضایت دارند.

  • روش BHT

کاشت مو از بدن به سر را (body hair trans )BHT می‌نامند. این روش زمانی کاربرد دارد که فرد بانک موی مناسبی نداشته باشد. در این صورت از نواحی از بدن مانند اطراف قفسه سینه ، ران، کتف، کمر و ساق پا برداشت مو انجام می‌شود. این روش بدون جای زخم انجام بوده و روشی مقرون به صرفه می‌باشد.

  • متد میکروفیت

نام این روش از دو اسم Micro و FIT گرفته شده است. درواقع این روش را باید ترکیبی از دو تکنیک FIT و SUT به شمار آورد. در این روش لازم نیست موهای فرد به طور کامل تراشیده شود. برخورداری از یک بانک موی قوی از شرایط انجام این روش می‌باشد.

  • تکنیک ترکیبی

 ترکیبی از روش هایFUT و FIT می‌باشد و گزینه مناسبی برای اشخاصی است که به طاسی در سطح گسترده مبتلا هستند. متراکم شدن ناحیه‌های خالی سر از مزایای استفاده از این روش است.

  • روش SAFER

درکاشت مو به روش  Suction Assisted Follicular and Reimplantation استخراج فولیکول‌های مو به صورت اتوماتیک با کمک دستگاه می‌باشد. عوارض این روش تقریبا صفر می‌باشد و احتمال اینکه موها پس از کشات دچار ریزش شوند بسیار کم می‌باشد.

  • روش سلول‌های بنیادی یا FCI

این روش در حال بررسی و آزمایش بوده و به مرحله تست انسانی نرسیده است. در این تکنیک پزشک فولیکول هایی را از بانک مو استخراج نموده و به آزمایشگاه جهت تکثیر می فرستد. پس از تکثیر تعدادی از گرافت های در آزمایشگاه نگهداری می شوند، و تعدادی به مرکز کاشت مو برگردانده می شوند. نگهداری تعدادی از این سلول ها توسط آزمایشگاه باعث می شود که در صورت ریزش موی فرد در آینده بتوان از این بانک موی موجود کاشت مو را انجام داد.

  • روش HRT

در این روش فولیکول‌هایی که برای پیوند مو نیاز می‌باشد؛ به صورت مصنوعی تولید می‌شوند. این روش برای زمانی است که امکان استخراج گرافت های طبیعی از سر شخص وجود ندارد.

انواع روش های کاشت مو/ کاشت مو چطور انجام می شود؟

کاشت مو چطور انجام می‌شود؟

در قسمت قبل انواع روش های کاشت مو توضیح داده شد حال شما را با مراحل انجام کاشت مو آشنا می‌نماییم:

۱. قبل از انجام کاشت مو متخصص مربوطه با توجه به علت ریزش مو بهترین روش پیوند را انتخاب می نماید. تعیین نمودن تعداد بهینه گرافت‌ها و خطوط مناسب کاشت در این مرجله انجام می‌شود.

۲. استخراج و نگهداری از گرافت‌ها از ناحیه بانک مو، مرحله دوم کاشت می‌باشد.

۳. کاشت گرافت‌ها : کاشت گرافت‌های استخراج شده در محل مورد نظر مرحله بعدی عمل کاشت مو است.

۴. مراقبت از نواحی اهدا کننده و کاشت شده آخرین مرحله فرآیند کاشت مو می‌باشد.

مراقبت ها و توصیه های پس از کاشت مو

  • دوری کردن از مکان های گرد و غبار و باکتری
  • لمس نکردن ناحیه اهدا دهنده و کاشته شده
  • تحت فشار قرار نگرفتن ناحیه کاشته شده
  • دوری از نور آفتاب وفعالیت ورزشی شدید
  • عدم استفاده از مشروبات الکلی و سیگار در 48 ساعت اولیه پس از کاشت مو

کاشت مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای
  • افرادی با سابقه مصرف داروهای خاص
  • افرادی با فقر تغذیه ای
  • افراد مبتلا به بیماری تریکوتیلومانیا
  • افرادی با عدم داشتن بانک موی مناسب
  • مبتلایان به بیماری لوپوس

هزینه کاشت مو در کلینیک آنسه

میزان هزینه در مراکز کاشت مو با توجه به خدماتی که کلینیک‌ها به مراجعین خود ارائه می‌دهند؛ باهم تفاوت دارد. هزینه کاشت مو به عوامل زیادی مانند نوع روش کاشت، نوع بیهوشی، اعتبار و سطح امکانات کلینیک و مهارت مهارت جراح و … وابسته است. لازم به ذکر است که هزینه عمل کاشت مو در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر است. برای اطلاع دقیق از هزینه عمل کاشت مو می‌توانید با کارشناسان کلینیک آنسه تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره کاشت مو

مشاوره رایگان در کلینیک آنسه

انواع روش ‌های کاشت مو در کلینیک آنسه واقع در عظیمیه کرج قابل انجام می‌باشد. توجه نمایید که شما باید در انتخاب کلینیک کاشت مو وسواس به خرج داده و حتماً به مرکزی مراجعه نمایید که از کادر ماهر و باتجربه استفاده نماید. همچنین تجهیزات و امکانات کلینیک نیز بسیار مهم می‌باشد. کلینیک آنسه واقع در عظیمیه کرج با بهره بردن از متخصصین کاشت موی مجرب ، استفاده از بهترین تجهیزات و فناوری‌های به روز و ارائه مشاوره رایگان قبل از عمل کاشت مو، در خدمت شما مراجعین عزیز می‌باشد.

[contact-us]

پانوشت : کاشت مو، انواع روش های کاشت مو، هزینه کاشت مو 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *