مراقبت های بعد از کاشت مو/ چکار کنیم بعد از کاشت مو، موهایمان نریزد؟

مراقبت های بعد از کاشت مو / چکار کنیم بعد از کاشت مو، موهایمان نریزد؟

 کاشت مو به نوعی جراحی اطلاق می شود که در آن از ناحیه ای به نام اهداءکننده، ریشه های مو برداشته شده و به ناحیه خالی از مو پیوند زده می شود. بیشترین کاربرد این روش جهت درمان ریزش مو در مردان است. پس از انجام عمل کاشت مو، مراقبت هایی به منظور نگهداری از ناحیه دریافت کننده‌ی گرافت کاشت مو باید صورت گیرد؛ که در ادامه مطلب به طور کامل در  رابطه با مراقبت های بعد از کاشت مو صحبت خواهم نمود.

دلایل ریزش مو در افراد

برخی از دلایل ریزش مو شامل دلایل وراثتی، برخی بیماری های هورمونی و ژنتیکی، استفاده زیاد از اتو و سشوار، به کار بردن شامپوهای نامناسب و استفاده از رنگ موهای غیر استاندارد و شیمیایی می شود. پزشک با تشخیص علت واقعی ریزش مو، درمان مناسب را برای حل این مشکل به شما پیشنهاد خواهد داد.

بیشتر بخوانید : همه آن چیزی که باید درباره کاشت مو بدانیم!

بیشتر بخوانید : بوتاکس چیست و چطور عمل میکند؟

کاشت مو چیست؟

تمامی افراد ممکن است در طول زندگی خود با عارضه ریزش مو مواجه شوند. گاهی این ریزش بسیار شدید است که در این صورت باید به دنبال راهی جهت درمان آن باشیم. یکی از روش های ایمن و دائمی برای حل ریزش مو، کاشت مو می باشد. در این روش فولیکول های مو از بانک موی فرد به قسمتی که دچار طاسی شده منتقل می شود. کاشت مو بیشتر در مورد طاسی مردانه کاربرد دارد. بعد از اتمام پروسه کاشت مو، پزشک به منظور حفاظت از فولیکول های کاشته شده، مراقبت هایی را به شما توصیه نموده و داروهایی را برای شما تجویز می کند. لازم به ذکر است پس از انجام عمل کاشت مو می توان از سایر روش های درمان ریزش مو مانند هیر فیلر و مزوتراپی استفاده کرد تا نتیجه کاشت مو سریع تر و بهتر مشاهده شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

در ادامه مطلب به برخی از مهمترین مراقبت های بعد از کاشت مو اشاره می کنیم:

  • بعد از کاشت مو باید ناحیه مورد نظر که کاشت گرافت های مو در آنجا انجام شده است از تابش نور خورشید دور نگهداشته شود.
  • بعضی از جراحان کاشت مو 3 الی 4 روز پس از کاشت مو را برای شامپو زدن موها مناسب می دانند و برای اینکار پزشک مربوطه شامپوی مناسب را برای شما مشخص می نماید.
  • در خارج از منزل برای محافظت از منطقه کاشت مو باید از کلاه یا سربند سبک استفاده نمایید.
  • از محل زخم ناشی از کاشت مو مراقبت نمایید؛ زیرا پوست سر در چند روز اول باید خشک نگه داشته شود تا زخم ها بهبود پیدا کنند.
  • برای کاهش التهاب، احساس زخم و خارش در منطقه مورد نظر می توانید از آنتی بیوتیکی که جراح برای شما تجویز می کند؛ استفاده نمایید.
  • به مدت یک هفته پس از کاشت مو از ورزش کردن پرهیز نموده و ورزش هایی مانند فوتبال یا بسکتبال تا یک ماه پس از کاشت مو ممنوع می باشد.
  • از فین کردن به شدت یا خم کردن سر در هفته اول پس از کاشت مو خودداری نمایید.
  • از انجام فعالیت هایی که شما را دچار تعریق بیش از حد می کند، مانند سونا به مدت یک ماه دوری کنید.
  • به منظور کاهش تورم در هفته اول می توانید از کیسه یخ استفاده نمایید؛ به شرطی که آن را مستقیماً روی محل پیوند قرار نداده و در ناحیه پیشانی یا پشت سرتان استفاده نمایید.
  • دو شب اول پس از کاشت مو بهتر است روی پهلو بخوابید.

بیشتر بخوانید : انواع روش های کاشت مو

بیشتر بخوانید : بهترین کلینیک کاشت مو در کرج

چه کسانی واجد شرایط کاشت مو هستند؟

تشخیص و درمان ریزش مو بر عهده پزشک متخصص است؛ اما به صورت کلی اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید، گزینه مناسبی برای کاشت مو محسوب می شوید:

  • بازه سنی 23 الی 65 سال
  • مبتلا بودن به طاسی مردانه
  • از دست دادن بخش زیادی از موی سر با الگوی مشخص
  • داشتن بانک موی مناسب
  • ریزش و از دست دادن موها به علت حوادثی مانند سوختگی
  • داشتن سلامت بدنی و روانی
  • نداشتن بیماری مزمن

لیست داروهای لازم بعد از کاشت مو

دلایل زیادی در موفقیت عمل کاشت مو تأثیر دارد از جمله اینکه جراحی باید در یک کلینیک مجهز و و توسط یک پزشک ماهر و  باتجربه انجام شود. پس از انجام عمل کاشت نیز موفقیت این عمل وابستگی بسیار زیادی به رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو دارد که یکی از این این مراقبتها مصرف داروهای تجویزی پزشک مربوطه می باشد. معمول ترین این داروها شامل داروهای ضد درد، داروهای آنتی بیوتیک، داروهای ضد التهابی و حتی داروهای خواب آور می شود. از طرف دیگر داروهای تقویتی مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید، ویتامینهایی مانند  A,E,B C ، روی و اسید فولیک نیز به منظور جلوگیری از ریزش موی مجدد به افراد پیشنهاد می شود.  تمامی این داروها به منظور بالا بردن شانس موفقیت عمل کاشت مو و جلوگیری از بروز عوارض جانبی می باشد.

مراقبت های بعد از کاشت مو/ چکار کنیم بعد از کاشت مو، موهایمان نریزد؟

نتیجه نهایی کاشت مو چه زمانی مشخص خواهد شد؟

رسیدن به نتیجه مطلوب پس از عمل کاشت مو، منوط به رعایت صحیح مراقبت های بعد از کاشت مو است. اگر شرایط انجام کاشت مو را دارید و درصدد انتخاب یک مرکز مناسب برای انجام این کار هستید، می توانید در کرج به کلینیک آنسه واقع در منطقه عظیمیه مراجعه نمایید. کارشناسان مجموعه آنسه در مورد تمامی ابهامات و سوالات شما در خصوص کاشت مو، هزینه ها، عوارض و مزایای آن شما را راهنمایی می کنند.

بیشتر بخوانید : اصلی ترین علت ریزش مو چیست؟

بیشتر بخوانید : برای تقویت موی سر چه کنیم؟

چکار کنیم بعد از کاشت مو، موهایمان نریزد؟

اگر می خواهید بعد از عمل کاشت مو دچار ریزش مو نشوید؛ باید مراقبت هایی که پزشکتان به شما توصیه نموده است را بطور کامل رعایت کنید. در اینصورت موهای کاشته شده عمری طولانی خواهند داشت. حتماً پس از کاشت مو در صورت مشاهده ریزش بیش از اندازه موها یا علائم ناشناخته دیگر به پزشک مربوطه مراجعه نمایید.

برای اینکه یک کاشت موی موفق داشته باشید و پس از کاشت دچار ریزش مجدد موها نشوید؛ موارد زیر را رعایت نمایید:

  • رعایت صحیح مراقبت های بعد از کاشت مو
  • انجام عمل کاشت در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر و باتجربه
  • انتخاب روش پیوند مناسب
  • انتخاب کلینیک مجهز و بهداشتی
  • انتخاب صحیح منطقه اهداء کننده مو و برداشت مقدار مناسبی فولیکول از آن
  • داشتن رژیم غذایی سالم
  • دوری از سیگار و الکل
  • دوری از استرس

تجربه یک کاشت موی موفق در کلینیک آنسه

در مطلب بالا در خصوص مراقبت های بعد از کاشت مو صحبت شد. اما باید بدانید یکی از مهمترین اقدامات لازم پیش از کاشت مو، انتخاب یک کلینیک مناسب برای انجام این عمل است. کلینیکی که دارای پزشکان با تجربه و کادری مجرب باشد. شما با کمی تحقیق و بررسی می توانید بهترین کلینیک را برای این عمل انتخاب نمایید. در سطح استان البرز و شهر کرج پیشنهاد ما به عنوان بهترین کلینیک کاشت مو، کلینیک زیبایی آنسه واقع در عظیمیه است. این مرکز تخصصی کاشت مو با در اختیار داشتن بهترین تیم حرفه ای و تسلط بر آخرین متدهای کاشت مو، از بالاترین درصد رضایتمندی بیماران برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با همکاران ما در کلینیک تخصصی آنسه تماس حاصل فرمایید.

پانوشت : مراقبت های بعد از کاشت مو، کاشت مو در کرج، بهترین کلینیک کاشت مو در کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *