راه‌های درمان ریزش مو در مردان

آیا به دنبال راه‌ های درمان ریزش مو در مردان هستید؟ با مطالعه این مطلب که توسط کلینیک زیبایی آنسه نوشته شده است؛ بهترین راهکارها را برای درمان ریزش مو خواهید یافت. ریزش مو ممکن است برای هر فردی رخ دهد. در چنین شرایطی ممکن است برای شما این تصور پیش بیاید که یک مشکل بسیار حاد برای سلامت موهای شما به وجود آمده است. در صورتی که ریزش مو تا اندازه‌ ای طبیعی می‌ باشد؛ اما اگر بیش از حد طبیعی دچار ریزش مو شویم، باید به فکر راه درمان باشیم.

ریزش مو در مردان، یکی از مسائلی است که در طول زندگی پیوسته باعث آزار آنها می شود. اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا امروزه راه‌ های درمان زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : اصلی ترین علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو در مردان

ریزش مو به تعداد 80 تار در روز طبیعی می‌ باشد. اما اگر با ریزش موی غیر طبیعی مواجه شدید، مانند ریزش مو از نوع سکه ای یا ریزش مو به صورت دسته ای باید به دنبال حل مشکل باشید. ذکر این نکته لازم و ضروری است که برخی عادات بد روزانه می تواند باعث ریزش موها شوند که با ترک این عادات شاهد بهبود این مشکل خواهید بود.

ریزش موها و طاسی مشکلی است که عموماً در سال های پیش از 21 سالگی در برخی از مردان دیده می‌ شود. طاسی یا آلوپسی ‌آندروژنیک در مردان یک بیماری ارثی محسوب می‌ شود که عموماً برای آنها مشکل کاهش اعتماد به نفس را به وجود می‌ آورد؛ به شکلی که اکثر آنها تمایل به کاشت مو پیدا می‌ کنند.

برای درمان ریزش مو در آقایان و انتخاب بهترین روش درمان باید به یک کلینیک یا پزشک معتبر مراجعه کنید و در ابتدا مشاوره های لازم را دریافت نمایید. یکی از این کلینیک‌ ها، مرکز زیبایی آنسه در عظیمیه کرج است که با برخورداری از تکنولوژی های روز و تحت نظر پزشک درمان‌های کلینیکال برای ریزش مو را ارائه می‌ دهد.

بیشتر بخوانید : برای تقویت موی سر چه کنیم؟

علل ریزش مو در مردان

ژنتیک، استرس، عدم تعادل هورمونی و برخی شرایط پزشکی می‌ تواند عامل ریزش مو در مردان باشد که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

  • ژنتیک

یکی از مهمترین علل ریزش مو در پسران جوان به دلیل مسائل ژنتیکی است؛ به صورتی که بیماری طاسی مردانه یک بیماری ارثی محسوب می‌ شود.

  • استرس

یکی از دلایل ریزش مو در افراد از جمله مردان استرس و اضطراب بیش از حد است که با استفاده از راهکارهایی مانند ورزش، گوش دادن به موسیقی یا قدم زدن می توان آن را کنترل نمود.

  • شامپو زدن زیاد

شامپو زدن بیش از حد، موها را خشک کرده و باعث ریزش مو می‌ گردد.

  • سیگار کشیدن

مصرف هر نوع دخانیات از جمله سیگار یکی دیگر از علت‌ های ریزش مو در آقایان است.

  • تغییرات هورمونی 

پسران جوان در دوران بلوغشان به علت تغییرات هورمونی ممکن است دچار چربی بیش از حد پوست سر شده و در نهایت دچار ریزش مو شوند.

  • شرایط پزشکی و برخی داروها

برخی بیماری‌ها مانند آلوپسی آره آتا می‌ تواند عامل ریزش مو در مردان باشد. همچنین بیماری‌هایی مانند لوپوس، کم خونی و برخی از انواع سرطان و مصرف برخی داروها نیز می‌ تواند ریزش مو را به همراه داشته باشد.

  • تغییرات غده تیروئید

 وقتی هورمون غده تیروئید در بدن کم یا زیاد تولید شود؛ ریزش مو اتفاق می‌ افتد. کم کاری تیروئید باعث ایجاد مشکلات و مسائلی مانند اضافه وزن و خستگی زیاد می‌گردد. از طرف دیگر مشکل پرکاری تیروئید نیز باعث ایجاد کاهش وزن و عصبی شدن شخص می‌گردد. به طور کلی کم‌کاری و پرکاری تیروئید می‌ تواند ریزش موها را به دنبال داشته باشد. البته باید گفت ریزش مویی که به علت تغییرات هورمونی تیروئید باشد، موقتی بوده و با مصرف داروهایی که پزشک به این منظور تجویز می‌نماید؛ ریزش مو بسیار کم و در مواردی قطع می‌گردد.

بیشتر بخوانید : همه آن چیزی که باید درباره کاشت مو بدانیم!

بیشتر بخوانید : بهترین کلینیک کاشت مو در کرج با تخفیف ویژه و تراکم عالی

روش‌های درمان ریزش مو در مردان

ما درمان صد در صدی و تضمین شده در خصوص درمان ریزش مو نداریم. اما محصولات و روش‌هایی وجود دارند که می‌ توانند با تقویت ریشه مو مانع از ریزش مو شوند. در ادامه مطلب برخی از این روش‌ها را توضیح خواهیم داد:

  • درمان دارویی

داروهایی مانند ماینوکسیدیل (به صورت موضعی) یا فیناستراید (به صورت خوراکی) در پیشگیری و درمان ریزش مو در مردان موثر می باشند.

  • درمان با کمک پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

این روش روشی بدون جراحی بوده که از خون فرد برای تقویت و درمان ریزش مو استفاده می‌ شود. ابتدا خون فرد سانتریفیوژ شده و سپس PRP جدا شده از خون فرد، به پوست سر تزریق می‌ شود.

  • مزوتراپی مو 

مزوتراپی مو متدی جهت تزریق ویتامین، هورمون و آنزیم‌های مفید برای درمان ریزش مو در مردان است. در مزوتراپی با کمک سوزن‌های ظریف، مواد درمانی به لایه مزودرم پوست تزریق می‌ گردد. مزوتراپی باعث تقویت گردش خون در پوست سر و کاهش التهاب در این ناحیه می شود.  در این روش با رسیدن مواد مغذی به موها، فولیکول‌ ها تقویت شده و رشد مو زیاد می‌ شود. این روش با توجه به شرایط فرد بین 3 تا 15 جلسه زمان نیاز دارد.

راه‌های درمان ریزش مو در مردان

  • کاشت مو 

کاشت مو به دو روش پیوند واحدهای فولیکولی و استخراج واحدهای فولیکولی قابل انجام است. این دو روش با جراحی انجام می‌ شود.

از شرایط لازم برای کاشت مو در مردان می‌ توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • مردانی با ریزش موی ژنتیکی بهترین گزینه جهت کاشت مو هستند.
  • مردانی با بانک موی قوی کاشت موفق تری خواهند داشت.
  • آقایانی با برخورداری از سلامت عمومی بدن گزینه مناسب تری برای کاشت مو هستند.

در مقابل مردانی که الگوی ریزش موی آنها به علت مواردی از قبیل استرس یا پسوریازیس می‌ باشد؛ کاندید مناسبی برای کاشت مو نیستند. همچنین آقایانی که بانک موی خوب و قوی ندارند؛ اصولاً کاشت موفقیت آمیزی را نخواهند داشت.

  • هیر فیلر

هیر فیلر برای افرادی که دچار آلوپسی یا کم پشتی مو هستند؛ انتخاب مناسبی است. در واقع هیر فیلر ماده‌ای است که به پوست سر تزریق شده و برای احیاء فولیکول‌ های مو و درمان ریزش مو در مردان کاربرد دارد. از آنجایی که هیر فیلر بر پایه هیالورونیک اسید است، باعث ضخیم شدن تار موها نیز می‌ شود.

بیشتر بخوانید : بوتاکس چیست و چطور عمل میکند؟

کلینیک آنسه و درمان ریزش مو در مردان

در پایان باید بگوییم ریزش مو مشکلی نیست که خودتان به تنهایی بتوانید آن را حل کنید و جهت درمان باید از یک پزشک متخصص مشاوره گرفته و از داروهای موضعی، خوراکی یا درمانهای کلینیکال استفاده نمایید. درمان‌های کلینیکال برای ریزش مو در مردان مانند مزوتراپی، هیرفیلر و کاشت مو در کلینیک زیبایی آنسه انجام می‌ گیرد.

انجام کلیه خدمات درمان ریزش مو در مردان توسط بهترین پزشکان زیبایی پوست و مو در کلینیک زیبایی آنسه انجام می‌ شود. لذا  اگر قصد دارید درمان ریزش موهایتان را در بهترین کلینیک انجام دهید، کلینیک زیبایی آنسه در عظیمیه کرج یک انتخاب ایده‌آل برای شما است.

پانوشت : درمان ریزش مو در مردان، ریزش مو، روش درمان ریزش مو، بهترین کلینیک کاشت مو در کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *