تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو

تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو

یکی از عناصر مهم و مورد نیاز بدن، ماده روی است که وجود آن جهت فرآیندهای بیوشیمی در بدن لازم است. بعضی از فرآیندهای بدن مانند حفظ سطح هورمون ها و یا تولید آنها، ترکیب و جذب پروتئین ها و سایر مواد معدنی به وجود روی وابسته است. اگر میزان زینک یا روی در بدن شما کافی نباشد، به گونه ای که نتواند نیازهای متابولیک بدن را فراهم کند با کمبود روی در بدن مواجه می شوید. کمبود روی در بدن می تواند عامل برخی از بیماری ها مثل بیماری های دیابت، سرطان، بیماری کبدی و کلیوی باشد. از دیگر دلایل شایع کمبود روی در بدن کمبود ویتامین های D و A است. آیا می خواهید درباره تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو اطلاعات کامل تری را ردیافت کنید؟ مطالعه این مطلب از کلینیک زیبایی آنسه را از دست ندهید.

درباره تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو بیشتر بدانید!

ریزش مو، یکی از علائم مهم و اصلی کمبود روی در بدن است. این ماده معدنی تاثیر بسزایی در رشد و یا ترمیم ساختار مو دارد. از سوی دیگر این ماده کمک میکند تا غده های چربی اطراف فولیکول مو عملکرد خود را به بهترین شکل انجام دهند. طبق مطالعات انجام شده، ثابت شده است که با مصرف ماده زینک در بیشتر موارد ریزش مو قابل درمان است و تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو را نمی توان نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش FUE چیست؟

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش SUT در کرج

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک کاشت مو در کرج

تاثیر روی ریزش مو

زینک باعث تنظیم سطح هورمون ها شده و به همین دلیل در پیشگیری از ریزش مو و یا درمان آن بسیار تاثیرگذار است. از طرف دیگر افزایش سطح زینک در بدن هم میتواند مضر باشد و علاوه بر مختل کردن جذب منیزم و آهن، باعث افزایش تولید هورمون تستسترون می شود. افزایش سطح این هورمون در کنار عدم تنظیم سایر هورمون ها، باعث نازک شدن مو و ریزش آن می شود. یکی دیگر از دلایل ریزش مو، فقر آهن است.

تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو

روی چیست؟

زینک یک ماده معدنی است که وجود آن جهت عملکرد آنزیم ها لازم و ضروری است و در فرآیندهای بیولوژیکی مثل تولید و بازسازی سلول ها تاثیر زیادی دارد و برای سلامتی بدن بسیار مهم است.

روی باعث کمک به عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن می شود و سطح ایمنی بدن را بالا میبرد. این ماده معدنی یک جزء مهم از آنزیم هایی است که باعث کمک کردن به بینایی شده و مانع از کوری در افراد می شود.
تاثیر مهم دیگر تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو، در سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدارت ها است و یک مکمل مفید برای افراد با مشکل کم خونی داسی، اسهال شدید، آکنه و زخم معده به شمار میرود.

چگونه زینک مانع از ریزش مو می شود؟

براساس برخی از نظریه ها، کمبود زینک در بدن باعث تغییر ساختار پروتئینی فولیکول های مو شده و کل ساختار آن را تضعیف میکند. یعنی رشد موهای جدید خیلی سریع تر می شود. به علاوه خوردن غذاهای غنی از زینک روی رنگ موها تاثیر بسزایی داشته است. لازم به ذکر است وجود ماده زینک جهت تقسیم سلول های مو ضروری است.

بیشتر بخوانید : هزینه کاشت مو در کرج

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از کاشت مو

میزان مصرف روی

کمبود زینک در بدن باعث حمله سیستم ایمنی به بافت های سالم مو می شود. از طرف دیگر، مصرف بیش از اندازه روی باعث کاهش مواد معدنی مانند مس، آهن و منیزم در بدن می شود. افرادی که میزان زیادی زینک مصرف می کنند، نیز با مشکل عدم رشد موها مواجه می شوند. عدم وجود مواد معدنی مانند مس و یا سایر ویتامین های بدن می تواند از تشکیل عروق خونی جدید جلوگیری کند که این مسئله باعث جلوگیری از رشد مو شده و باعث آسیب رسیدن به پوست سر می شود.

 معرفی منابع زینک

آیا به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو هستید؟ اگر می خواهید از طریق رژیم غذایی و بدون استفاده از مکمل ها مقدار کافی از روی را دریافت کنید، باید بدانید که غذاهای زیر غنی از ماده معدنی روی هستند :

  • گوشت قرمز
  • جگر
  • جوانه گندم
  • زرده تخم مرغ
  • فرآورده های سویا
  • گوشت مرغ و ماکیان
  • تخمه کدو تنبل
  • میگو

تشخیص دلیل ریزش مو

جهت تشخیص دلیل ریزش مو پزشک میبایست دلیل ریزش موی شما را تشخیص دهد که معمولا با تجویز کردن آزمایش خون، کمبودهای مواد مورد نیاز در بدن مشخص می شود. اگر به علائم زیر دچار شده اید، میتواند از دلایل کمبود زینک در بدن باشد :

  • اختلال در فرآیند رشد کودکان
  •  ریزش مو
  • اسهال مزمن
  • اختلال در بهبود زخم‌ها
  • مشکلات رفتاری
  • تاخیر در بلوغ جنسی نوجوانان
  • بروز بثورات پوستی

پس از اینکه با متخصص پوست و مو مشورت کردید، در صورت لزوم و تجویز پزشک، مصرف مکمل زینک میتواند تاثیر زیادی در کاهش ریزش مو داشته باشد. همانطور که گفته شد کمبود روی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو است. اما ممکن است ریزش مو در اثر مسائل دیگری مانند استرس و اضطراب، عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی و یا مصرف برخی از داروها باشد.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

بیشتر بخوانید : علت رویش مو در چانه زنان چیست؟

دریافت مشاوره رایگان از کلینیک آنسه

اگر ریزش موی شما به دلیل کمبودهای تغذیه ای مانند کمبود زینک در بدن باشد، مصرف قرص زینک میتواند تا حد زیادی به شما در کنترل ریزش مو کمک کند. در غیر این صورت استفاده از روش های درمانی جدید مانند مزوتراپی، کاشت مو و پی آر پی میتواند به شما کمک بسیاری کند. کلینیک کاشت موی آنسه در عظیمیه کرج مفتخر است با ارائه این خدمات درمانی زیبایی با مناسب ترین هزینه و استفاده از متدهای روز دنیا و مواد با کیفیت بالا در جلوگیری از ریزش مو و بازگرداندن زیبایی بهترین ها را برای شما رقم بزند. جهت کسب اطلاعات بیشتردر رابطه با تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو با کارشناسان کلینیک آنسه در تماس باشید و پس از دریافت مشاوره های رایگان مناسب ترین روش درمانی را برای خود انتخاب کنید.

پانوشت : درمان ریزش مو، بهترین کلینیک کاشت مو در کرج، تاثیر زینک در جلوگیری از ریزش مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *