پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی | PRP کرج

انتخاب بین روش‌ های مختلف درمان ریزش مو مثل پی آر پی و مزوتراپی می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند از روش ‌های غیر تهاجمی یا کمتر تهاجمی استفاده کنند. دو روش پرطرفدار و موثر در بهبود سلامت پوست و مو، مزوتراپی و پی آر پی هستند. در این مقاله به مقایسه این دو روش پرداخته ‌ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید.

پی آر پی مو یا مزوتراپی

برای مقایسه پی آر پی و مزوتراپی در درمان ریزش مو، باید به عواملی مانند میزان ریزش مو، سن، الگوی ریزش و شرایط هر فرد توجه کرد. هر دو روش تزریقی هستند و از فرآیندهای طبیعی بدن برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می ‌کنند، اما عملکردشان متفاوت است. بنابراین، برای انتخاب بین این دو روش باید به این نکات توجه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

بیشتر بخوانید : کاشت موی ارزان در کرج

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع روش های کاشت مو

1. روش انجام پی آر پی و مزوتراپی مو

برای مقایسه پی آر پی و مزوتراپی در درمان ریزش مو، ابتدا باید روش انجام هر کدام را بررسی کنیم. مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که با استفاده از میکروسوزن ‌ها، کوکتلی از ویتامین ‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ ها و اسید هیالورونیک را به پوست سر تزریق می‌ کند تا رشد موها را تقویت کند. در مقابل، پی آر پی،  پلاسمای خون خود فرد را گرفته و به پوست سر تزریق می‌ کند، زیرا پلاکت‌ ها و فاکتورهای رشد موجود در پلاسما به بهبود سلامت پوست و رشد موها کمک می‌ کنند. این باعث شده که پی آر پی برای افرادی که به دنبال جوان ‌سازی پوست و معکوس کردن ریزش مو هستند، محبوبیت زیادی پیدا کند.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی

2. سن بیمار

سن بیمار برای دریافت درمان ‌های زیبایی، فاکتور مهمی در انتخاب بین پی آر پی و مزوتراپی است. مزوتراپی محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد بالای ۱۸ سال در صورت نداشتن مشکل زمینه‌ ای می‌توانند آن را انجام دهند. با این حال، برخی معتقدند مزوتراپی برای افراد بالای ۶۵ سال چندان کارآمد نیست. پی آر پی نیز یک روش ایمن است که از سن ۱۸ سال به بالا می ‌توان آن را انجام داد. بنابراین، تفاوت خاصی در سن مناسب برای مزوتراپی و پی آر پی وجود ندارد.

3.کاربرد مزوتراپی و پی آر پی مو

مزوتراپی مو درمانی است که با استفاده از تزریق سوزن های کوچک به تغذیه پوست سر و درمان ریزش مو کمک می ‌کند. این روش می ‌تواند به افزایش حجم مو و تقویت موها کمک کند و مانع ریزش آنها شود. مزوتراپی با تزریق مواد مغذی، شرایط سلامتی موها را بهبود می ‌بخشد.

پی آر پی معمولاً از نظر کاربرد و عملکرد بهتر از مزوتراپی است. این روش در تحریک فولیکول ‌های مو بسیار موثرتر هستند. پی آر پی باعث افزایش تعداد سلول‌های پاپیلای پوستی می‌ شود که نقش مهمی در رشد مو دارند. این روش برای افرادی که با طاسی مواجه هستند و کسانی که به‌ تازگی دچار ریزش مو شده ‌اند و هنوز فولیکول‌های موی فعال دارند، بسیار موثر است.

4.مزایای پی آر پی و مزوتراپی مو

برای تفکیک بین پی آر پی مو و مزوتراپی مو، می ‌توان به مزایای هر روش اشاره کرد. استفاده از پی آر پی (PRP) به طور ثابت، فولیکول‌های مو را در فاز رشد حفظ کرده و باعث ایجاد موهای ضخیم ‌تر و بلند تر می‌شود. این روش دارای کمترین احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک است، زیرا مواد مورد استفاده از خود بدن فرد گرفته می‌ شود و نتایج آن طبیعی و ماندگاری بالایی دارد.

در مقابل، مزوتراپی مو برای درمان ریزش موی ناشی از عوامل ژنتیکی، استرس، رژیم غذایی و … به کار می ‌رود. هدف اصلی این روش، بهبود جذب مواد مغذی و ترکیبات لازم برای رشد و سلامت مو از طریق پوست سر است و نتایج آن با انجام چند جلسه در یک دوره مدت زمانی مشخص به حداکثر می ‌رسد.

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش FUE

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره کاشت مو به روش SUT

5.مراقبت‌های بعد از انجام پی آر پی و مزوتراپی

بعد از انجام پی آر پی یا مزوتراپی، هر دو روش نیاز به مراقبت ‌های خاصی در دوره نقاهت دارند، اما میزان مراقبت مورد نیاز برای هرکدام متفاوت است. برای مزوتراپی، پس از درمان، بهتر است از ورزش ‌های سنگین خودداری کرده، نور آفتاب را برای حدود ۴۸ ساعت اجتناب کنید، از کمپرس خنک برای کاهش درد و کبودی استفاده کنید، مصرف نمک و الکل را به حداقل برسانید و آب کافی مصرف کنید، که این موارد برای حداقل یک هفته ضروری است. اما برای پی آر پی، مراقبت‌های بعد از درمان شامل مصرف آب کافی، استراحت از ورزش برای یک روز و در صورت لزوم مصرف داروهای ضدالتهابی می ‌شود. به طور کلی، پی آر پی به عنوان روش درمانی ایمن ‌تر، به مراقبت‌ های کمتر و ساده ‌تری نسبت به مزوتراپی نیاز دارد.

6.ماندگاری پی آر پی مو و مزوتراپی

از نظر ماندگاری و طول عمر، پی آر پی مو و مزوتراپی می‌توانند با هم مقایسه شوند. روش پی آر پی برای دستیابی به بهترین نتایج نیاز به چند جلسه درمانی دارد که هرکدام با فاصله زمانی مشخصی انجام می‌شوند. نتایج این روش معمولاً ظرف شش هفته پس از آغاز درمان قابل مشاهده است و از لحاظ ماندگاری، این روش می‌تواند تا مدت طولانی‌تری نتایج خود را حفظ کند.

در مقابل، مزوتراپی مو برای برخی افراد ممکن است با یک دوره درمانی کامل شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای این روش به نیازهای زیبایی و درمانی هر فرد بستگی دارد، اما نتایج اولیه پس از چند جلسه مشخص می‌شود و پزشک معمولاً به درمان‌های نگهدارنده توصیه می‌کند تا نتایج بهتر و دائمی‌تری بدست آید. به طور کلی، اثرات ماندگاری پی آر پی طولانی‌تر از مزوتراپی مو است، که این امر می‌تواند بر انتخاب بهترین روش برای هر فرد تأثیر بگذارد.

7.هزینه پی آر پی مو و مزوتراپی

در انتخاب بین پی آر پی مو و مزوتراپی، یکی از عوامل مهم برای در نظر گرفتن، هزینه هر روش است. به طور معمول، پی آر پی مو اغلب گران ‌تر از مزوتراپی است، به همین دلیل می‌ توان مزوتراپی را گزینه مقرون به ‌صرفه‌تری برای درمان موها در نظر گرفت. برای اطلاعات دقیق ‌تر از هزینه مزوتراپی مو و هزینه تزریق پی آر پی، به کلینیک زیبایی آنسه مراجعه کرده و با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی

بیشتر بخوانید : بهترین دستگاه لیزر کرج

بیشتر بخوانید : همه آن چیزی که باید درباره کاشت مو بدانیم

پی آر پی و مزوتراپی مو در کلینیک آنسه

اگر قصد درمان با پی آر پی یا مزوتراپی را دارید، حتماً با متخصص پوست و مو مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌ توانید از طریق سایت کلینیک آنسه با بهترین پزشکان در ارتباط باشید و علاوه بر تعیین وقت حضوری، از امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان نیز بهره ‌مند شوید.

پانوشت : پی آر پی مو، مزوتراپی مو، بهترین کلینیک کاشت مو در کرج، بهترین کلینیک زیبایی در کرج

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *