برای تقویت موی سر چه کنیم؟ برای تقویت موی سر چه بخوریم؟

برای تقویت موی سر چه کنیم؟ برای تقویت موی سر چه بخوریم؟

برای تقویت موی سر چه کنیم؟ برای تقویت موی سر چه بخوریم؟ اینها سوالات بسیاری از شما عزیزان می‌باشد که در این مقاله به پاسخ آنها می‌پردازیم. همه افراد علاقه دارند که موهایی سالم و زیبا داشته باشند. در طول زندگی، افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی، ابتلا به برخی بیماریها یا رژیم غذایی نامناسب به ریزش مو یا کم پشتی مو دچار شوند. در این مقاله با ما همراه شوید تا راهکارهایی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید : دکتر خوب برای برداشتن خال صورت در کرج

علت ضعیف شدن موی سر

تغییرات هورمونی، ژنتیک، استرس، عفونت کف سر، شوره سر، محصولات شیمیایی، رژیم غذایی ناسالم و همچنین ابزارهای حرارتی مو و عوامل محیطی می تواند باعث ریزش و کم پشتی موها شود.

راههای تقویت موی سر

برای تقویت موی سر باید مواد مغذی، ویتامین و پروتئین‌های مورد نیاز برای رشد و تقویت مو را تأمین نماییم و همچنین با روغن درمانی موها را آبرسانی کنید. در ادامه راههایی را برای تقویت موی سر به شما ارائه می دهیم:

  • ماساژ پوست کف سر

 ماساژ دادن کف سر، باعث خون رسانی به پوست سر، کاهش استرس و تقویت موی سر می‌شود. به این منظور استفاده از نوک انگشتان برای ماساژ یا دستگاه ماساژور بسیار کمک کننده خواهد بود. برای ماساژ می‌توانید از روغن‌هایی مانند نارگیل و رزماری نیز استفاده نمایید.

  • مصرف ویتامین

 زمانی که بدن با کمبود ویتامین مواجه باشد، موها ریزش پیدا می‌کنند. می‌توانید با انجام آزمایشات خاص زیر نظر پزشک از این مسئله اطمینان حاصل نمایید. سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود از میوه و سبزی استفاده نمایید و اگر نیاز است زیر نظر پزشک از مکمل استفاده کنید.

  • کم کردن استفاده از ابزارهای حرارتی مو

برای تقویت موی سر سعی کنید از وسایلی مانند اتوی مو، بابلیس و دیگر دستگاههای حرارتی مو کمتر استفاده نمایید؛ زیرا باعث آسیب به ساقه موها شده و آنها را خشک و شکننده می‌کند. اگر در موارد محدودی لازم شد از این قبیل ابزارها استفاده نمایید حتماً قبل از آن از محصولات محافظت از مو در برابر حرارت استفاده نمایید.

  • استفاده کمتر از شامپو

شستن بیش از حد موها می‌تواند به آنها آسیب برساند. در هفته فقط 2 الی 3 بار موهای خود را بشویید؛ زیرا بیش از آن موها خشک و وز خواهند شد. همچنین میزان شامپویی که در هر بار شستشوی مو استفاده می‌کنید؛ نباید زیاد باشد ( درحدود یک دایره با قط 2.5 سانت کافیست.)

  • مصرف پروتئین

طبق تحقیقات صورت گرفته اگر پروتئین به حد کافی به موها نرسد؛ می‌تواند باعث ریزش مو شود. غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، آجیل، دانه ها و گوشت سرشار از پروتئین هستند و به تقویت و سلامت موها کمک می‌کنند.

  • شستن موها با آب سرد

سعی کنید موهای خود را با آب سرد بشوئید. شستن موها با آب داغ موها را خشک و وز می کند. بهتر است موها را با آب ولرم شسته و سپس مقدار آب سرد بر روی آنها اسپری نمایید.

بیشتر بخوانید : کاشت مو چطور انجام می‎شود؟

برای تقویت موی سر چه بخوریم؟

یکی از عوامل ریزش و کم پشتی مو رژیم غذایی نامناسب می‌باشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که با کمبود پروتئین مواجه هستند دچار ریزش مو می‌شوند در اینجا به مواد غذایی که سرشاز از پروتئین هستند اشاره شده است:

  • تخم مرغ
  • اسفناج و کلم
  • حبوبات
  • گوشت کم چرب
  • ماهی مانند سالمون
  • آجیل و دانه ها

ویتامین‌های مورد نیاز بدن نیز در ادامه آمده است:

ویتامین A : در سیب زمینی، اسفناج، تخم مرغ و ماست وجود دارد.

 گروه B : در زرده تخم مرغ، ماهی قزال آلا و محصولات لبنی موجود است.

ویتامین C : مرکبات و توت فرنگی حاوی ویتامین ث هستند.

گروه ویتامین D : زرده تخم مرغ و انواع ماهی حاوی ویتامین دی هستند.

ویتامین E : در بادام، اسفناج و آووکادو وجود دارد.

آهن : در عدس، زرده تخم مرغ ، اسفناج، گوشت موجود است.

 روی : درگوشت گاو و عدس موجود است.

برای تقویت موی سر چه کنیم؟ برای تقویت موی سر چه بخوریم؟

درمانهای کلینیکال برای تقویت موی سر

علاوه بر روشهای مراقب روزانه که در قسمتهای قبل توضیح داده شد روش هایی نیز از طریق کلینیک های زیبایی برای تقویت موی سر انجام می‌شود که در زیر به آنها می پردازیم:

  • هیر فیلر

هیر فیلر ماده ای شبیه به ژل است که زیر پوست سر تزریق می‌شود و شامل انواع مواد مغذی برای موها می باشد. این ماده با ایجاد یک لایه محافظت کننده در اطراف فولیکول های مو از آنها محافظت می‌نماید. هیلر فیلر باعث گردش بهتر خون در پوست سر شده و علاوه بر کمک به رشد موها از ریزش آنها نیز جلوگیری می‌نماید.

  • مزوتراپی مو

در این روش مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز موها به لایه مزودرم مو تزریق می‌شود و یک روش درمانی بدون تهاجم می‌باشد. با استفاده از این روش، موهایی که نازک شده اند، ضخیم‌تر شده و باعث توقف ریزش مو می‌شود. کاهش چربی پوست سر، افزایش گردش خون و درمان شوره سر از فواید مزوتراپی مو می‌باشد. این روش درمانی عموماً در چند جلسه با زمان 20 الی 40 دقیقه انجام می‌گیرد.

  • PRP

 در این روش اجزای خون فرد در دستگاه مخصوصی جداسازی شده و سپس پلاسمای غنی شده از پلاکت را برای تزریق به پوست سر آماده می‌کنند.این روش یک روش درمانی بدون تهاجم می باشد.

  • کاشت مو

گاهی روشهای طبیعی و تقویتی کارساز نبوده و جوابگوی مشکل کم پشتی یا ریزش موی فرد نیست. در اینصورت به عنوان آخرین راه به سراغ کاشت مو می رویم که درواقع نوعی پیوند طبیعی مو می‌باشد.

در مجموعه آنسه تمامی راه های درمان فوق با بهترین تجهیزات و زیر نظر پزشک انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : همه آن چیزی که باید درباره کاشت مو بدانیم

کلام آخر

اگر می خواهید موهایی سالم داشته باشید؛ باید نکات گفته شده برای تقویت موی سر را که در این مطلب به آنها پرداختیم؛ در نظر بگیرید و به آنها عمل کنید. رعایت یک رژیم غذایی مناسب که سرشار از ویتامین و پروتئین باشد؛ می‌تواند سلامت موهایتان را تضمین نماید. از طرفی ارائه روش‌های کلینیکال برای درمان ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر و … از طریق کلینیک آنسه انجام می‌گیرد. برای کسب مشاوره در این خصوص با همکاران ما در آنسه تماس حاصل فرمایید.

پانوشت : کاشت مو، روش های کاشت مو، هزینه کاشت مو، کاشت مو در کرج، تقویت موی سر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *